Advertising’s Cultural Capital

I tend to have these thoughts at the most inappropriate times.

A week ago, our class was having a discussion about ethics in advertising. The professor singled out a couple of students to present their papers. One of the students presented an ad from Burberry that, on the outset, didn’t look unethical at all. Then she would add that it is unethical because there were no minorities in the ad.

It was a sweet presentation because the whole class got into; arguing from both sides. The professor, playing Devil’s advocate, said that the brand belongs to the company and they can damn well target whoever they want to target (and exclude) and that was a business/marketing decision.

However, by saying that Burberry can do whatever they want because the company owns that brand and there is nothing wrong with it, ignores the cultural capital that advertising possesses.

This is a capitalist society where nearly everything has been monetized. The things we buy and the brands we associate with come together to form a picture of whom and what we are. Marketers realize that a person can have many different identities and have begun to target them by which tribes they belong to. These tribes, I assume, would have a brand associated with it and also come together to form the cultural landscape.

When Burberry excludes people from their brand or from joining their tribe, they are in fact denying those people access to culture. What that does is keep them on the fringe and subjects them to exclusion. What brands don’t realize sometimes is that while they are the gatekeepers to their respective cultures and lifestyles, they do not own it. When they start denying access, they are trumping the process of integration and the so called “melting” of our pot. For any other institution to do that, it would be illegal.

It seems to me that we are either unaware or ignorant of advertising’s cultural capital. Or maybe we do know and are just opportunistic about when we mention it. There is no shortage of buzz when a campaign becomes part of culture (Livestrong), but no one seems to talk about it when it goes the other way. Well, everyone except my classmate.

Advertisements

11 responses to “Advertising’s Cultural Capital”

  1. boyd. says :

    “The things we buy and the brands we associate with come together to form a picture of whom and what we are…When Burberry excludes people from their brand or from joining their tribe, they are in fact denying those people access to culture.”

    Ok. Points taken.
    Flip this.
    Is not the better question, why do we want to be a part of these groups?
    “Wanting” is an epidemic.
    We are using these brands to form a picture of who we are, Jones.
    And isn’t that the bigger problem?

  2. Nien Liu says :

    good call. im not sure how to answer any of these questions, so i hope they’re rhetorical, or else im an idiot.

    but you’re questions did get me thinking: on the advertising side, we work so hard to make sure it’s right for the people. and on the other side, it seems like corporations and their agencies are brainwashing everyone. i think we’ve got to bridge the gap before we can have more productive discussions.

  3. LolitochkaBC says :

    Ааану-ка ребятки голосвем!!!

    Признавайтесь проказники и владельцы сайта nienliu.wordpress.com ))))

    ЧОТ вы будете делать этим лтеом?!

  4. IndidAsisse says :

    Sorry plasae 😦
    Wrong category….

    ilwl e caredful

  5. Веб дизайн says :

    Меж тем потенциальным клиентам будет полезно узнать, что уже существует вполне объективный метод оценки минимальной стоимости услуг по созданию веб-ресурса. Оговоримся, однако, что это не мешает крупным интернет-разработчикам “накручивать” суммы за счет расширения базового функционала, а также за счет привлечения к проекту профессионалов из широко известных компаний. про создание сайтов
    Какова разумная плата за качественный веб-сайт?
    Чтобы выяснить реальную стоимость качественного веб-сайта, разработанного профессионалами, а не слепленного на скорую руку, рассмотрим подробнее процесс реализации всего проекта и разберемся, какие специалисты задействованы на каждом его этапе.
    В самом простейшем виде проект по созданию интернет-ресурса состоит из следующих слагаемых:
    -разработка технического задания;
    И другие.
    Теперь составим список соответствующих специалистов и определим сроки выполнения работ. Для облегчения задачи предположим, что каждый из них затратил по неделе.

    Итак, нам обязательно понадобятся:
    -менеджер проекта
    -дизайнер;
    -программист;
    -верстальщик.

    Таким образом, общая себестоимость работ составляет около 1500-6000 у.е. Теперь к этой сумме прибавьте прибыль, исходя из своих представлений о ее допустимом размере. В итоге получаем стоимость создания сайта.
    Профессионально сделанный сайт не может быть дешевым
    Итак, профессионально сделанный сайт не может быть дешёвым. Это связано с его мультимедийной природой, которая предполагает совместную работу над ресурсом веб-профессионалов различного профиля.
    Как показывает практика, процесс согласования этапов работ, а также тестовая эксплуатация сайтов для банков занимает несколько больше времени, чем, ск
    ажем, для предприятий торговли.
    В зависимости от функциональных возможностей различают четыре категории сайтов:
    -рекламно-информационные (корпоративные сайты, промо-сайты, источники официальной информации), стоимостью 2000-12000 у.е.;
    -интерактивные ресурсы. Они позволяют клиенту банка не только оперативно получать информацию, но и обращаться с запросами, подавать различные заявки, рассчитывать доходность банковских инструментов (используя технологию “калькулятор”). Такие ресурсы обходятся в 5.000-20.000 у.е.;
    -ресурсы, обеспечивающие онлайновые платежи. Это так называемые интернет-банкинг и трейдинг. Такие сайты стоят достаточно дорого, прежде всего, за счет сложностей с идентификацией личности плательщика.
    Сегодня в банковской сфере востребованы практически все типы интернет-представительств.
    Как окупятся эти затраты?
    Вклад корпоративного сайта в благосостояние его владельца можно выразить в следующих терминах:
    -имидж и реклама;
    -информирование существующих клиентов;
    -экономия времени сотрудников;
    -доступность 24 часа в сутки.
    Любая компания нуждается в определенном минимум такой продукции – корпоративной (бланки, визитки, конверты), информационной (приглашения, отчеты, прайс-листы), сувенирной (ручки, футболки), наружной (вывески, таблички), и это – не считая рекламы в СМИ и PR-компаний. С какой статьёй рекламного бюджета сопоставить расходы на создание сайта?
    Однако сайт, помимо этого, может нести огромную полезную нагрузку.
    Не будем забывать о его неоспоримых преимуществах:
    -доступность прямо с рабочего места клиента в любое удобное ему время;
    -возможность взаимодействия с клиентом;

    И все же до сих пор ещё не все поверили, что сайт стоит серьёзных денег. Поэтому можно предположить, что поток публикаций о сайтостроении еще долго не иссякнет, а сомнения в качестве стодолларового ресурса заставит не одного посетителя интернета набрать в поисковой системе слова “сколько стоит сайт построить?”.

  6. naisioxerloro says :

    Hi.
    Good design, who make it?

  7. Aleksandr says :

    We offer qualitative service on sale: credit cards, passports, passports, a driving licence, readers, services on manufacturing cards.The information is on our site: http://www.kreditkareal.ru

  8. adetriace says :

    Though there are still some countries denying the significant roles of bookmakers, legal companies specialized in the field are all over the globe and are doing quite well.

  9. zapalyt says :

    izvenite no nam nado sdelat test
    vi ved ne bydete protiv admini

  10. vointaiva says :

    When we took the car for a test drive my father in law made sure that the radio was off and the windows were rolled all the way down.

%d bloggers like this: